Diesel motoroknál nagyobb a korom képződés, így az egr szelep szennyeződése, ezért a korom lerakódása elkerülhetetlen, mivel ez a rendszer képtelen a regenerációra. Természetesen attól függ, az autó milyen üzemben van használva, hiszen kevesebb a károsanyag lerakódás mértéke az ideális használat függvényében. Nem véletlen az, amikor a szerelő azt kérdezi egy esetleges autóvásárlás előtt, hogy milyen távolságra lenne használva? Ha csak városi ingázás, a városban lámpától lámpáig kategória, akkor az EGR szelep nagyon hamar, már kb. 15-16 000 km alatt is totálisan elkormolódhat. Megfelelő karbantartás hiányában szinte biztos, hogy idővel bekövetkezik valamilyen probléma az EGR működésében, amely az autója teljesítmény romlásához vezet. A gyakori városi használat, a kizárólag rövid távok megtétele és az üzem meleg motorhőmérséklet elérésének hiánya, mind oda vezet, hogy a létfontosságú alkatrészek (EGR cooler, EGR szelep, EGR csővek) nem tud megfelelően tisztulni. Innen csak egy lépés a koromlerakódás és felhalmozódás. Ha pedig gyűlik a korom, az egyértelműen rosszat jelenthet az EGR szelepre. Ugyanis előfordulhat, hogy az így nem tudja ellátni megfelelően a szerepét, nem tudja megfelelően szabályozni a rajta áthaladó kipufogógáz útját és mértékét. A hiba oda vezethet, hogy a DPF, vagyis a részecskeszűrő sem fog regenerálni, mert a fedélzeti számítógép az EGR hibája miatt megakadályozza azt. Ezt követően pedig a DPF részecskeszűrő legfeljebb néhány 100 kilométer megtétele után eltömődik. Ezért rendkívül fontos az Egr szelep tisztítás, melyet keressen a https://egrtisztitas.hu/ weboldalon!